Drama Projek Memikat Suami - senarai drama adaptasi novel

Drama Projek Memikat Suami


Drama Projek Memikat Suami  Lakonan Emma Maembong dan Aiman Hakim bakal hadir di Astro Ria pada 16 Disember ini. Cerita bertemakan perkahwinan secara paksaan yang akhirnya menemui kasih sayang antara pasangan tersebut. Drama terbitan Global Station diadaptasi dari novel Projek Memikat Suami karya Hanina Abdullah keluaran Karya Seni.

TAJUK : PROJEK MEMIKAT SUAMI (ASTRO RIA)
MULAI: 16 Disember 2013
HARI: Setiap Isnin
MASA : 9.00 - 10.00 Malam
PENGARAH : Emi Suffian Sabhe
PENULIS : Shuhadatul Ain Zakaria, Mickey Sharum
PENERBIT : Global Station
PELAKON: Emma Maembong (Nawwal Husna), Aiman Hakim Ridza (Zahrain), Watie Elite (Nawrah Hanna), Dynas Mokhtar (Najla Huda), Kuniey Muzani (Zahra), Fadilah Mansor (Puan Sri Maimun), Aznah Hamid (Hajjah Rahmah), Tasha Elyzza (Emmalyn), Ikhwan Khairudin (Atai)

Pelakon Projek Memikat Suami
Husna – Emma Maembong
Zahrain Alimin – Aiman Hakim Ridza
Pelakon pembantu
Puan Sri Maimun – Aznah Hamid
Hajjah Rahmah- Fadilah Mansor
Nora -Dynas Moktar  (kakak pertama Nawal Husna)
Najla- Watie Sadali  (kakak kedua  Nawal Husna).
Adira Sulaiman- Sherry Ibrahim
Atai- Ikwan Khairudin


SINOPSIS NOVEL PROJEK MEMIKAT SUAMI

Diceritakan sosok NAWWAL HUSNA, baru sehari pulang ke tanah air selepas tamat pengajian, dia dikejutkan dengan berita peminangannya. Demi ummi dan babahnya yang membesarkannya , Husna bersetujui dengan permintaan itu meskipun dia tahu sangat sukar untuk bersama dengan lelaki yang memang tak sukakan dia.

“Jangan menyesal, little girl. Awak ingat taktik awak tu bagus sangat? Awak nak sangat kahwin dengan saya? Okey, saya akan bagi tahu mama yang saya setuju. Cik Nawwal Husna, awak akan jadi isteri saya. Awak ingat awak dah menang? I promise you, for every day of our married life, you will regret what you have done today.” – Zahrain Alimin

Kehidupan berumah tangga dilayari berbekalkan nasihat dan petua dari kakak-kakaknya,yang lebih dikenali sebagai Master-ji dan Side-kick.

Gambar Pelakon Drama Projek Memikat Suami






















Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Drama Projek Memikat Suami"

Catat Ulasan