Saudagar Boria Drama (TV1) - senarai drama adaptasi novel

Saudagar Boria Drama (TV1)


Drama melayu bersiri Saudagar Boria akan mengisi slot Cindai memulakan penyiaran mulai 31 Mac 2014, setiap hari Isnin hingga Kamis, jam 3.05 petang di TV1 (RTM). Drama komedi ini menampilkan pelakon Mamat Sepah, Arin Raja Lawak, John Raja Lawak, Mamu Maidin, Man Belon, Johan Raja Lawak dan ramai lagi.

JUDUL : Saudagar Boria
EPISOD : 13 Episod
TARIKH : 31 Mac 2014
PUKUL : 3.05 petang
SIARAN : Setiap Isnin hingga Kamis
SALURAN : Slot Cindai, RTM TV1
PELAKON : Mamat Sepah, Arin Raja Lawak, John Raja Lawak, Mamu Maidin, Mak Wan Latah, Is Anak Wayang, Zul Handy Black, Hamdan Senario, Man Belon, Johan Raja Lawak.

SINOPSIS SAUDAGAR BORIA

Mengisahkan perjalanan kisa menampilkan golongan jawi peranakan di Pekan Georgetown Penang ( Mamu mami ). Sedang mamu dan mami Georgetown sibuk dengan perniagaan mereka, tiba-tiba muncul tiga ahli perniagaan dari Johor yang bernama Saudagar boria.

Pelbagai karenah dan juga ragam mencuit hati peniaga-peniaga lain yang ingin mendahului saudagar boria didalam persembahan boria pasaraya. Ada yang iri hati, ada yang berhasrat dengki dan bermacam-macam lagi. Namun biar apa pun yang terjadi,persembahan boria saudagar boria dihadapan pasaraya mereka tetap mendapat sambutan pengunjung dipasaraya mereka.

GAMBAR PELAKON





Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Saudagar Boria Drama (TV1)"

Catat Ulasan