Drama Delina (TV3) - senarai drama adaptasi novel

Drama Delina (TV3)


Drama bersiri terbaharu akan datang di TV3 bertajuk "DELINA". Sebuah drama fantasi dibawah arahan Kabir Bhatia terbitan Filmscape Production. Antara barisan pelakonnya ialah Ezatty Abdullah, Fadlan Hazim, Zarazya, Puteri Chici, Shakilla Khoriri, Aedy Ashraf dan ramai lagi. Drama ini akan mula bersiaran pada 14 Januari 2015, setiap Rabu jam 9.00 malam di slot Lestary TV3.

JUDUL : DELINA
Genre : Fiksyen / Fantasi
EPISOD : 13 episod
TARIKH : 14 Januari 2015 (Rabu -  9 malam)
SIARAN : Slot Lestary TV3
PENGARAH : Kabir Bhatia / Roshfaizal Ariffin
TERBITAN : Film Scape Production Sdn Bhd
PELAKON : Ezatty Abdullah, Fadlan Hazim, Zarazya, Puteri Chici, Shakilla Khoriri, Aedy Ashraf, Dean Lau A, Sheila Mambo, Radhi Khalid

WATAK PELAKON

Ezatty Abdullah sebagai Delina
Fadlan Hazim  sebagai Farid
Zarazya sebagai Naufah
Puteri Chici  sebagai Mia
Shakilla Khoriri sebagai Tasha
Aedy Ashraf sebagai Danish

LAGU TEMA : Knock Knock nyanyian Elizabeth Tan


SINOPSIS DRAMA DELINA

Delina ialah pelajar perempuan yang paling comel dan cantik di sekolahnya tetapi dia juga seorang yang sangat angkuh. Satu hari, Delina telah disumpah oleh seorang nenek kebayan. Badannya mengecil dan hanya setinggi seperti Thumbelina.

Delina perlu menyempurnakan lima tugasan untuk melumpuhkan sumpahan dan kembali menjadi normal. Lima tugasan untuk kembali ke size asal telah dibertahu oleh Nenek Kebayan itu dalam bentuk pantun kunci adalah Delina hendaklah mencari Percintaan, Kemaafan, Kasih Sayang, Pengorbanan dan Kejujuran.

Mampukah Delina menjalani hukumannya sebagai seorang kerdil? Dapatkah Delina menyempurnakan kelima-lima tugasan Nenek Kebayan itu? Mampukah dia mendapatkan badannya kembali? 


GAMBAR PELAKON













Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Drama Delina (TV3)"

Catat Ulasan