Drama Selamat Malam Tan Sri TV2 - senarai drama adaptasi novel

Drama Selamat Malam Tan Sri TV2

Drama Selamat Malam Tan Sri TV2

Drama yang diadaptasi novel Selamat Malam Tan Sri tulisan Sri Diah Shaharuddin akan disiarkan di RTM 2 bermula 27 September ini. Drama ini diarahkan oleh Raja Mukhriz. Dibintangi oleh Dato Eizlan Yusof, Reen Rahim, Julia Ziegler, Marisa Yasmin, Idris Khan, dan Haliza Misbun. Akan disiarkan apda setiap Rabu dan Khamis, pukul 8.30 malam di TV2.

JUDUL : SELAMAT MALAM TAN SRI
JUMLAH EPISOD : 26 episod
TARIKH TAYANGAN : 27 September 2018
WAKTU SIARAN : Rabu-Khamis, 8:30 malam
SIARAN TV : TV2 (RTM)
PENULIS SKRIP : Ahmad Saabun
PENGARAH : Raja Mukhriz Raja Ahmad Kamaruddin
TERBITAN : IRIS Integrated Sdn Bhd
PELAKON : Dato Eizlan Yusof, Reen Rahim, Marisa Yasmin, Haliza Misbun, Julia Ziegler, Idris Khan, Haeriyanto Hassan, Zain Alexander, Shakila Khoriri, Sharifah Shahora, Nikki Palikat, Mak Wan Latah, Farra Queen, Shukri, Hazlan Tamsir, Asang

WATAK PELAKON
Dato Eizlan Yusof sebagai Tan Sri Rahman Shah
Reen Rahim sebagai Hanim Hanani
Marisa Yasmin sebagai Puan Sri Rosnita
Julia Ziegler ssebagai Netty Karmila
Haliza Misbun sebagai Datin Suhaila
Zain Alexander sebagai Hadi
Idris Khas sebagai Saiful Azam
Shakila Khoriri sebagai Mazwin
Nikki Palikat sebagai Puspa

SINOPSIS SELAMAT MALAM TAN SRI
Kisah seorang wartawan bernama Hanim Hanani yang ingin membongkar rahsia Tan Sri Rahman yang dikatakan berkahwin secara rahsia. Tan Sri Rahman Shah juga menjaga perniagaannya tidak seperti esok. Dia bekerja keras, memikirkan hari dan malam tentang keuntungan dan kerugian. Destined untuk menyebarkan rancangan dalam majalah membuat kehidupan rusuhan. Wartawan itu dicari. Tidak disangka-sangka, Tan Sri Rahman pada mulanya jatuh cinta dengan seorang wartawan bernama Hanim Hanani.

Keputusan Hanim Hanani untuk memilih lelaki bukan kerana harta. Jika itulah sebabnya dan tuduhan itu, dia menafikan. Dia tidak memburu kemewahan. Tidak terlalu menyesal. Malah, cadangan cinta lelaki itu telah ditolak secara terang-terangan.

Walau bagaimanapun, Hanim Hanani tidak menafikan perkara kekayaan, kerosakan dan prestij mengambil bahagian dalam hatinya. Sejak pertama kali melihat lelaki yang memegang gelaran Tan Sri dalam tugas sebagai wartawan, hatinya mula menandakan.

Sementara itu, Puan Sri Rosnita mungkin menerima sifat bersatu selagi semua pihak menghormati satu sama lain, tidak membebaskan kewujudan mereka sebagai isteri pertama. Sebagai suami Tan Sri Rahman Shah hampir sempurna dan baik untuk berkongsi cinta. Dia adil dalam segala-galanya. Rumah banglo. Perkara-perkara keperluan harian, wang, perbelanjaan dan segala-galanya selesai. Hanya satu perkara yang melibatkan populariti. Puan Sri Rosnita tidak glamor seperti isteri keduanya, Netty Karmila.

Pada masa itu Hanim Hanani tidak berfikir tentang bersaing dengan wanita. Dia pasti akan kalah tetapi nasib menentukan segala-galanya.

Netty Karmila, seorang bekas ratu yang cantik, sukar menerima hakikat bahawa popularitinya telah memudar sejak perkahwinan. Sekiranya semuanya terperangkap - Netty Karmila, Puan Sri Rosnita dan Hanim Hanani, ada keadaan yang tidak masuk akal. Tetapi tidak semua wanita tidak berbangga. Maruah mereka dijaga untuk lelaki bernama Tan Sri Rahman Shah.

Saiful Azam juga muncul di antara mereka. Tahapan ego Tan Sri Rahman Shah dan anak mudanya mampu melakukan segala yang dia mampu untuk memenangi cinta Hanim Hanani. Hanim tersilap memikirkan siapa yang hendak dipilih. Dia mahu lari, ke mana hendak pergi?

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Drama Selamat Malam Tan Sri TV2"

Catat Ulasan