Myinfotaip Neraka Kasih Maisarah TV3 - senarai drama adaptasi novel

Myinfotaip Neraka Kasih Maisarah TV3

Myinfotaip Neraka Kasih Maisarah TV3

Telefilem Neraka Kasih Maisarah lakonan Mimi Lana, Shahz Jaszle dan Laila Nasir. Bakal ditayangkan di TV3 sempena Hari Malaysia pada 16 Sepetember ini, jam 9 malam.

TAJUK : NERAKA KASIH MAISARAH
Tarikh : Ahad, 16 September 2018, 9:00 malam
Siaran TV : TV3 (Istimewa Hari Malaysia)
Pengarah : Along Kamaludin
Terbitan : Layar Ceritera Sdn Bhd
Pelakon : Mimi Lana, Shahz Jaszle, Laila Nasir, Sura Sojangi Mustaqim Bahadon, Raja Afiqq, Ainina Ahmad, Aisyah

SINOPSIS NERAKA KASIH MAISARAH
Mengisahkan tentang Maisarah yang merupakan anak bidan terkenal, Mak Midah. Perkenalannya dengan Zakuan melalui Wechat, menyebabkan maruah dia tergadai.  Maisarah disahkan hamil 2 bulan dan meminta Zakuan untuk bertanggungjawab namun Zakuan enggan.

Hampir 6 bulan tidak pulang ke kampung, pelbagai alasan Maisarah berikan kepada ibunya. Akhirnya, Maisarah pulang juga ke kampung ketika kandungannya berusia 8.  Dia yakin hanya ibunya mampu membantunya. Namun ternyataan meleset apabila Mak Bidah bertindak mengurung Maisarah dalam “kolong” belakang rumah sehingga Maisarah selamat melahirkan bayi.

Anak Maisarah diberikan kepada Dijah. Saat itu Maisarah menjadi gila kerana rindukan anaknya hingga Maisarah melarikan diri dan mengambil anaknya dari rumah Dijah sehingga menimbulkan kekecohan di kampung. Akhirnya Mak Bidah sedar Maisarah sangat memerlukan bayinya. Dijah akhirnya merelakan  bayi itu  diberikan semula kepada ibu kandungnya.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Myinfotaip Neraka Kasih Maisarah TV3"

Catat Ulasan