Drama Sesaat Bahagiaku ntv7 - senarai drama adaptasi novel

Drama Sesaat Bahagiaku ntv7

Drama Sesaat Bahagiaku ntv7 menampilkan gandingan Redza Rosli dan Emma Maembong dalam telefilem Sesaat Bahagiaku pada Ahad, 30 Disember, 8:30 malam di ntv7


JUDUL : SESAAT BAHAGIAKU
WAKTU SIARAN : Ahad, 30 Januari 2018, 8:30 malam
SIARAN TV : Slot Luna NTV7
PENULIS SKRIP : Rozie Ahamad, PGRs Team
PENGARAH : Shuhaimi Lua
PRODUKSI : Zamriez Golden Pictures Sdn Bhd
PELAKON : Redza Rosli, Emma Maembong, Didie Alias, Laila Nasir, Shasha Raman, Ashraf Jamaludin, Muhammad Burhanudin, Faizal Ismail, Nor Helmi Nordin, Wan Nur Syafiqa

SINOPSIS SESAAT BAHAGIAKU
Mengisahkan tentang suami isteri yang berperang dengan suka dan duka semasa menerima cahaya mata selepas 10 tahun penantian. Bayi itu hanya mampu hadir dalam hidup mereka selama beberapa minggu sahaja.

Hubungan Ishak dan Zila mula retak setelah hampir 10 tahun berumah tangga. Ishak tertekan apabila emaknya sering bercakap bukan–bukan mengenai isterinya yang gagal memberi zuriat. Puas mereka berusaha melalui cara moden dan tradisional, namun tetap tidak berjaya.. Namun rezeki allah tiba-tiba datang, Zila disahkan mengandung dan hubungan mereka bertaut semula. Tiba saat untuk melahirkan anak, sekali lagi mereka diduga apabila kereta mereka rosak dan terpaksa berjalan jauh untuk mendapatkan teksi. Kebetulan rakan sekerja Ishak, Romi juga sedang menghadapi masalah, apabila bayi yang baru dilahirkan isterinya, mengalami masalah organ dalaman. Romi buntu mencari penderma organ sehingga mereka sesat dan berlaku pertengkaran antara Romi dan Ishak.

Zila dan Ishak begitu gembira dengan kelahiran bayi mereka, namun kegembiraan itu hanya sementara kerana bayi yang dilahirkan tidak mampu hidup lama kerana mengalami  masalah demam panas dan tidak dapat diselamatkan. Ishak buntu dan ketika itu Romi datang memberikan nasihat dan kata-kata semangat buat Ishak. Zila tidak dapat menerima hakikat kehilangan anaknya sehingga dia  mengalami kemurungan.

Ishak membawa Zila bertemu dengan anak Romi & Zaitun, Zila kembali ceria dan menganggap seperti anaknya sendiri.  Mereka juga berjanji akan menganggap Zila sebagai ibu kedua anak mereka.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Drama Sesaat Bahagiaku ntv7"

Catat Ulasan