Hujan Manik-TV1 - senarai drama adaptasi novel

Hujan Manik-TV1

Hujan Manik-TV1

JUDUL : HUJAN MANIK
WAKTU SIARAN : Isnin, 31 Disember 2018, 9:00 malam
SIARAN TV : Slot Panggung TV1 (RTM)
SKRIP: Afiza Asram & Ken Ridzuan
PENGARAH : Hisyamudian Ahmad
PRODUKSI : Unit Drama TV RTM
PELAKON : Muhammad Raif Irfan Razali, Mohammad Hariry Abdul Jalil, Fauziah Nawi, Rominah Sedik, Irfan Rajali, Hairy Jalil, Eyza Aryza, Elaine Aidid, Reen Rahim, Kamarool Hj Yusof, Ken Ridzuan, Amai Kamaruddin

SINOPSIS HUJAN MANIK
Kisah tentang Kalsom dan Samiah yang hidupnya terpisah daripada kecil berikutan serangan Komunis semasa era darurat tetapi akhinya mereka bertemu semula.

Bayu merupakan cucu kepada Kalsom dan tidak berminat ke sekoah akibat permasalahan yang berlaku di rumahnya. Manakala Nodin pula sebagai bapa tidak memberi perhatian sepenuhnya kepada Bayu kerana sikap kecewanya yang masih menebal akibat kehilangan isterinya.

Bayu mendapat perhatian daripada neneknya, Kalsom namun ia belum cukup memberi kesan pada cara kehidupannya membesar. Sebagai anak dia mengharapkan perhatian lebih daripada ayahnya apatahlagi dia membesar tanpa belaian seorang ibu seperti rakan-rakannya yang lain.

Kisah Bayu mendapat perhatian Cikgu Wati yang menyedari tentang perilaku anak muridnya itu. Dengan bantuan rakannya, Balqis dan Sofea yang datang dari bandar, dia lalu merancang untuk mengaturkan kempen pembelajaran yang mampu menarik minat pelajar yang bermasalah hadir ke sekolah.

Secara kebetulan Balqis merupakan cucu kepada Samiah yang telah lama terpisah dengan adiknya, Kalsom. Pertemuan Balqis dan Kalsom semasa kehilangan Bayu membongkar rahsia pertemuan melalui gelang yang dipakai oleh Balqis hasil pemberian daripada Samiah sebelum Balqis berangkat ke kampung.

Adakah pertemuan Samiah dan Kalsom mampu mengubah perilaku Bayu dan memberi impak yang besar kepada cara Bayu membesar?

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Hujan Manik-TV1"

Catat Ulasan