Drama 7 SUAMI (TV9) - senarai drama adaptasi novel

Drama 7 SUAMI (TV9)


Drama melayu bersiri terbaru yang  berjudul '7 Suami' bakal menemui penonton di Slot Ratu TV9 mulai 29 Januari 2014. Drama arahan Heykal Hanifah ini menampilkan pelakon seperti Izreen Azminda, Aiman Hakim, Shakila Shoriri, Esma Daniel, dan ramai lagi.


TAJUK : 7 Suami
PENGARAH : Heykal Hanifah
TERBITA : Suhan Movies
EPISOD : 13 episod 
SIARAN : Setiap Selasa dan Rabu di Slot Ratu TV9
MASA : 8.30 mlm
PELAKON : Izreen Azminda (Safiyah Muzil), Aiman Hakim, Shakila Shoriri, Esma Danial, Azhan Abdul Rani, Esma Dainal B Md Isa, Azhar Sulaiman, Idzham Ismail, Kaza, Norlia Ghani, 




SINOPSIS 7 SUAMI

7 suami berkisarkan kisah hidup Safiyah atau Yah (Izreen Azminda) gadis ayu, lemah lembut, penyayang, berbudi bahasa dan pandai mengambil hati yang diuji dengan tujuh percintaan yang terpaksa dilaluinya. Yah yang terpaksa atau sentiasa memerlukan cinta kasih dan sayang dari seorang insan yang bernama lelaki telah merelakan dirinya untuk berkahwin sebanyak tujuh kali, mengenali hati budi tujuh lelaki.

Setiap jodoh yang Allah tetapkan untuk Yah ada suka dukanya. Sekuat mana iman Yah, Allah sentiasa menguji kesabarannya. Namun, berjayakan dia menghadapinya demi mencari  kebahagian?

GAMBAR PELAKON 























Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Drama 7 SUAMI (TV9)"

Catat Ulasan