Drama SEJERNIH HATI KHADIJAH - senarai drama adaptasi novel

Drama SEJERNIH HATI KHADIJAH


telefilem terbaru berjudul SEJERNIH HATI KHADIJAH yang mengisahkan pengorbanan dan kasih sayang seorang penjaga terhadap anak jagaaanya. Drama ini dibintangi oleh Eja, Noorkhiriah, Hisyam Hamid dan ramai. Diarahkan oleh Shuhaimi Lua Abdullah. Saksikan SEJERNIH HATI KHADIJAH jam 10 malam di TV Al-Hijrah. 

JUDUL : SEJERNIH HATI KHADIJAH 
TARIKH : Jumaat, 21 Februari 2014
SIARAN : TV Al-Hijrah
PENGARAH : Shuhaimi Lua Abdullah
PELAKON : Eja (Siti Shahrizah), Noorkhiriah, Hisyam Hamid, Azza Zawari, A.r. Saud, Adik Nur Amalin, Adik Nurul Fatea, Adik Daniel Ilham 

SINOPSIS DRAMA SEJERNIH HATI KHADIJAH 

Kisah bermula dengan watak Siti Khadijah berusia 40-an yang menjadikan rumahnya sebagai pusat penjagaan kanak-kanak gelandangan berbekalkan duit simpanan dan hasil peniagaan kedai dobinya. Walaupun menghadapi cabaran dari segi kesihatan mereka dan pandangan sesetengah masyarakat, dia tetap tabah mendidik mereka dengan penuh kasih sayang sehinggalah diakui jiran-jirannya. 

Selepas mendengar desas desus berkenaan Siti Khadijah, Qalisha ibu kepada Intan berhasrat menyerahkan anaknya kepada Siti Khadijah akibat masalah kewangan yang dihadapinya dan berjanji untuk menghubungi Siti Khadijah di kemudian hari.

Adakah mimpi itu petunjuk daripada Tuhan? Betulkah ramalan ibu Intan, Qalisha?  Berjaya atau tidak pembedahan itu nanti? Bagaimana nasib Siti Khadijah dan Intan?
  

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Drama SEJERNIH HATI KHADIJAH"

Catat Ulasan