Telemovie Seteguh Kasih Ibunda - senarai drama adaptasi novel

Telemovie Seteguh Kasih Ibunda


Telemovie khas Seteguh Kasih Ibunda untuk tayangan #TributePRamlee di TV1. Telemovie arahan Osman Ali ini menampilkan lakonan hebat Fauziah Dato Ahmad Daud, Izara Aisyah, Hafreez Adam, Ku Hariz, dan Kamarool Hj Yusoof. Mengisahkan pengorbanan seorang ibu membesarkan 3 anaknya Azlan, Munirah dan Imran setelah kematian suaminya. Saksikan telemovie ini pada 5 Oktober pukul 10.10 malam esok di saluran RTM TV1 .

JUDUL : SETEGUH KASIH IBUNDA
TARIKH : 5 Oktober 2014 (10.10 malam)
SIARAN : #TributePRamlee TV1
PENGARAH : Osman Ali
PELAKON : Fauziah Dato’ Ahmad Daud, @IzaraAishah , Hafreez Adam, Ku Hariz, Kamarool Hj Yusoof

SINOPSIS SETEGUH KASIH IBUNDA

Berkisahkan tentang pengorbanan seorang ibu(Mariam) membesarkan 3 orang anaknya Azlan, Munirah dan Imran setelah kematian suaminya. Munirah bercinta dengan Ah Lim dan membuatkan orang kampung memperkatakan tentang hubungan mereka. Ibu Ah Lim bengang dengan keadaan itu dan telah menghantar Ah Lim belajar ke luar negara semantara Munirah telah berkahwin lain pada ketika itu. Menyaksikan segala kesusahan yang dihadapi oleh ibunya, Azlan berazam ingin membantu ibunya apabila dia sudah dewasa nanti.

Sehari dua lagi, saya akan terlibat dalam penggambaran telefilem khas Tribute P Ramlee, Seteguh Kasih Ibunda, yang bakal ditayangkan pada April nanti. Telefilem terbitan Suhan Movie ini membariskan beberapa pelakon terkenal termasuk Fauziah Ahmad Daud dan Izara Aisyah.





Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Telemovie Seteguh Kasih Ibunda"

Catat Ulasan