Surf This Love Gelora Juara - senarai drama adaptasi novel

Surf This Love Gelora Juara

Surf This Love Gelora Juara

TAJUK : SURF THIS LOVE : GELORA JUARA
Tarikh Tayangan : 22 Februari 2018
Genre : Komedi / Romantik
Pengarah : Waan Hafiz
Skrip : Waan Hafiz & Shamsul Hazreai
Terbitan : Global Solution Resources (GSR) Sdn Bhd / Cloud Niners

Pelakon SURF THIS LOVE
Shukri Yahaya, Cristina Suzzane, Pekin Ibrahim, Josiah Hogan, Mustaqim Bahadon, Syuhaida Abraz, Ardell Aryana, Fazreena Faizul, Syuhaida Abraz, Idan Aedan



SINOPSIS SURF THIS LOVE
Billy (20an) bekerja dengan kakaknya, Siti (30an) sebagai pemandu pelancong di Pulau Tioman. Sejak kecil, Billy sangat suka dengan sukan surfing (luncur ombak) kerana dia mendapat sumber inspirasi dari arwah abangnya iaitu Bobby yang merupakan seorang juara luncur ombak yang terkenal. Selain Bobby, Mike Malaya (30an) dan Jimmy (30an) yang juga sahabat arwah abangnya juga handal dalam sukan luncur ombak, turut menjadi idola Billy.



Cerita ini bermula dengan kehadiran seorang blogger yang cantik dari Kuala Lumpur iaitu Mia (20an) yang bertandang ke Pulau Tioman untuk membuat liputan tentang keindahan Pulau Tioman bagi bahan berita dalam blognya. Walaupun Mia pertama kali sampai Tioman dan hanya datang seorang diri, Mia tidak berdepan dengan sebarang masalah kerana di Tioman, Mia mempunyai seorang sahabat yang pernah belajar bersama-sama dengannya di universiti dahulu iaitu Lia (20an). Lia bekerja dengan abangnya Jimmy, yang mengusahakan sebuah café dan bengkel membaiki surf board.

Lia mencadangkan Mia mendapatkan khidmat pemandu pelancong bagi membawanya bersiar-siar ke seluruh Pulau Tioman kerana dia sibuk membantu abangnya menguruskan kedai. Pemandu pelancong yang dimaksudkan Lia adalah kawanya sejak kecil iaitu Billy.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Surf This Love Gelora Juara"

Catat Ulasan