Drama Alter-naratif Viu

Viu, perkhidmatan penstriman video OTT pan serantau, melancarkan Viu Original keduanya bagi tahun 2023, hari ini. Alter-Naratif adalah thriller psikologi output idea Aina Izzah, seseorang graduan undang-undang & wartawan yg jua adalah pemenang Viu Pitching Forum 2021. 

Siri ini kemudiannya dikembangkan lagi sang kepala penulis, Rafidah Abdullah (She Was Pretty, Istanbul Aku Datang!, Gol & Gincu) & diarahkan sang Faisal Ishak yg pernah memenangi pelbagai anugerah (Isteri Misteri, Juvana, Nur Kasih). Siri yg mengandungi lapan episod ini akan ditayangkan untuk pertama kali pada platform penstriman ini dalam 25 Mei 2023, menggunakan episod baharu disiarkan dalam setiap hari Khamis.

Penonton Viu boleh menyaksikan drama thriller Alter-Naratif yg mengujakan ini pada pelaksanaan Viu, yg jua boleh dimuat turun secara percuma pada App Store, Google Play, Huawei App Gallery & TV pandai  terpilih, dan hapage web www.viu.com

Alter-naratif

Episod: 8

Tarikh Tayangan di Viu: 25 Mei 2023

Idea Asal: Aina Izzah

Skrip: Rafidah Abdullah, Honey Ahmad, Aina Izzah, Nik Jassmin Hew, Haris M.Nor

Pengarah: Faisal Ishak

Produksi: Global Station Sdn Bhd

Lagu OST: Ilusi Keliru - Amir Masdi


Watak Pelakon Drama Alter-naratif

Nabila Huda sebagai Mel Isa

Liyana Jasmay sebagai Aira Kamal

Neera Azizi sebagai Kina Jaafar

Gambit Saifullah sebagai Sam

Rahim Omar sebagai Isa Iskandar

Adlin Aman Ramlie sebagai Dr Rahim

Namron sebagai Jaafar

Anas Ridzuan sebagai Fahim

Gisnervern Arikrishnan sebagai Vinesh

Marisa Yasmin sebagai Zaiton

Kenji Sawahii sebagai Aloysius

Tallisya Tahir sebagai Orang Asal

Doppo sebagai Yoshimoto

Adeline Tsen sebagai Wendy

Yvonne Lee sebagai Judy


Sinopsis Drama Alter-naratif

Drama Alter-naratif mengisahkan sebuah syarikat Electric Dust Agency yang terkenal dengan inovasinya dalam bidang mengubah ingatan – kebolehan memadam ingatan dan menggantinya dengan kenangan tiruan. Ketua Pegawai Eksekutifnya, Mel Isa, memperjuangkan teknologi baharu ini sebagai masa depan psikoterapi, membantu mangsa trauma membina semula kehidupan mereka. Tetapi apabila Mel mula pitam dan mengalami halusinasi, dia mula mengesyaki bahawa ingatannya sendiri telah diolah. Siasatannya mendedahkan korupsi syarikatnya sendiri dan menghidupkan kembali jenayah yang berlaku 20 tahun lalu. Tetapi siapa yang boleh Mel percayai bila beliau sendiri tidak yakin tentang identiti beliau sendiri?

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Drama Alter-naratif Viu"

Catat Ulasan