Drama Astro Hijrah Jannah

Drama bersiri terbaru slot Tiara, Hijrah Jannah, memaparkan kontroversi perkahwinan, serta tugas dan tanggungjawab lelaki sebagai suami dalam kerangka poligami. Drama ini juga menekankan penerimaan mualaf dalam kalangan keluarga dan masyarakat. Pelakon Remy Ishak muncul sebagai Syawal, hero drama rangkaian ini bersama Daniella Sya dalam watak utama, Jannah/Janet dan Puteri Sarah dalam watak antagonis, Munirah yang merupakan isteri kedua Syawal.

'Hijrah Jannah' akan bersiaran dari Isnin hingga Jumaat bermula 5 Jun 2023 jam 6 petang. m., secara eksklusif melalui saluran Astro Ria (104) dan juga boleh distrim melalui Atas Permintaan di Astro Box dan aplikasi Astro GO untuk pilihan yang fleksibel. anak perempuan Janna 

Episod: 40 

Tarikh keluaran: 5 Jun 2023 

Masa: Isnin hingga Jumaat, 18:00 M. 

Rangkaian: Astro Ria / Astro GO 

Lakon layar: Azzu Roslan 

Pengarah: Ganas Kader 

Pengeluaran: pengeluaran MIG 

 

pelakon watak 

Daniella Sya sebagai Jannah/Janet 

Remy Ishak sebagai Syawal Fitri 

Puteri Sarah Liyana sebagai Munirah 

Khalidah Atlibah sebagai Puan Sri Rafidah 

Daniel Fong sebagai Daniel 

Ezaidi Aziz sebagai Zakri 

Hanna Halim sebagai Zahra 

Riz Amin sebagai Azim 

Erynn Abdalá sebagai Madinah 

Rahim Jailani sebagai Tan Sri Shaharudin 

Angeline Tan sebagai Cik Lian 

Kenji Sawahi sebagai Encik Kiat 

Ooi Liang Chia sebagai Yin Lee 

Ady Mohammad sebagai Ikram 

Kak Ema sebagai Mak Embun 

Sinopsis Hijrah Jannah 

Selepas berkahwin dengan Syawal Fitri (Remy Ishak), Janet (Danielle Sya) memeluk Islam dan kemudiannya dibuang keluarga. 

Namun keperitan hidupnya bertambah buruk apabila ibu Syawal Puan Sri Rafidah (Khalidah Atlibah) mengambil keputusan untuk menyeksa nyawa menantunya. Setiap langkah Janet yang kini namanya Jannah tidak pernah betul, ada yang salah. 

Kebenciannya terhadap Jannah menyebabkan dia memaksa anaknya berkahwin semula, kali ini dengan wanita pilihannya, Munirah (Puteri Sarah). Syawal akur dan menerima Munirah, namun dia langsung tidak menyangka isteri barunya itu seorang yang berlagak baik. 

Perkahwinannya dengan Munirah akan membawa kekeliruan antara Syawal dan Jannah. Bagi mendalami agama baharunya, Jannah mengambil inisiatif untuk belajar dan dalam pada itu bertemu Zakri (Ezaidi Aziz), salah seorang fasilitator di pusat pembelajarannya. 

Zakri bersimpati dengan nasib Jannah sambil turut memendam perasaan terhadapnya. Munirah yang mengetahui perasaan dan niat Zakri mengambil kesempatan ini untuk menyemai benih syak wasangka di hati Syawal.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Drama Astro Hijrah Jannah"

Catat Ulasan