Drama Astro Jack Yusof

Sinonim dengan drama bersiri cemerlang, Astro Originals mencipta fenomena tersendiri dengan memperkenalkan cerita dan genre yang pelbagai seperti High Council, One Cent Thief, LIAR dan KUDETA. Skrip penuh aksi yang lucu dan menyayat hati arahan Wang Hasriza Wang daripada drama keluarga paling popular di Malaysia 'Yi Tangan', 'Kelalga Iskandar' dan 'Kampung People' di bawah jenama yang sama , menampilkan Jacques Yusuf. Zainudin.

Jack Yusof menyaksikan kepulangan Datuk Rosham Nol sebagai watak utama dalam sebuah drama bersiri buat pertama kali dalam tempoh lebih sedekad. Datuk Rosham melakonkan watak komedi sebagai Jack Yusof, pelakon senior popular yang masih kelihatan muda kerana kerap menggunakan suntikan Botox. Jack menjalani kehidupan mewah dan disayangi ramai, tetapi dia melakukan banyak kesilapan dalam kehidupan peribadinya, termasuk meninggalkan anak perempuannya Aida ketika dia masih bayi. Bertahun-tahun kemudian, Aida nampaknya tiba-tiba menghubungi Jack dengan tujuan.

Selain Rosham, siri ini turut dibintangi oleh Sharifah Husna, Raja Emma, ​​​​Rashidi Ishak, Hafiz Halim, Fadran Hajim, Adriana Adnan, Loganathan Kanabathy, Syed Muhammad Bakir dan Ankur Samsuri. Juga, jangan ketinggalan penampilan istimewa Che Puan Salima Ibrahim dan Raja Azra. , Zayn Hamid, Angeline Tan, Zarina Anjuli, Steve Yap, Tawfiq Hanafi, Dean Fernandez, Maka (Masha), Haider Hasanuddin, Amy Nur Tiny.

Drama lapan bahagian itu akan disiarkan setiap Sabtu jam 12:00 tengah hari di platform Demand dan Astro GO mulai 17 Jun dan setiap Isnin jam 9:00 malam bermula 26 Jun di Astro RIA Saluran 104. 

Jack Yusof

Episod: 8

Genre: Komedi Kekeluargaan 

Penulis Skrip: Wan Hasliza Wan Zainuddin & Zuli Ismail

Pengarah: Wan Hasliza Wan Zainuddin

Dipersembahkan oleh: Astro Shaw

Syarikat Produksi: KL Motion Pictures Sdn Bhd


Tarikh Tayangan di On Demand: 17 Jun 2023

Tarikh Tayangan di Astro RIA: 26 Jun 2023


Barisan Pelakon

Rosyam Nor sebagai Jack Yusof

Sharifah Husna sebagai Aida

Raja Ema sebagai Salina

Rashidi Ishak sebagai Rahmat

Hafiz Halim sebagai Zain

Fadlan Hazim sebagai Syafiq Aidan

Adriana Adnan sebagai Suzy

Loganathan Kanabathy sebagai Ramesh

Syed Muhammad Baqir sebagai Firdaus

Samsuri Shahrom sebagai Tok Anjang

Che Puan Sarimah Ibrahim sebagai Che Puan Sarimah Ibrahim

Raja Azura sebagai Rakmama

Angeline Tan sebagai Bos Aida

Steve Yap sebagai Director

Zain Hamid sebagai Assistant Director

Dian Fernandez sebagai Princess Lemuri

Kismah Johar sebagai Kismah Johar

Maca (Marsya) sebagai Peminat Syafiq Aidan

Haidar Hasanuddin sebagai Jack Yusof Muda

Amy Nur Tinie sebagai Suraya

Taufik Hanafi sebagai Banduan

Zarina Anjoulie sebagai Isteri ke-3 Jack Yusof


Sinopsis Drama Jack Yusof

Jack Yussoff, 52, ialah bintang filem terkenal yang kerap menggunakan Botox sehingga kelihatan lebih muda walaupun usianya sudah tua. Jack kaya dan disayangi oleh ramai wanita, tetapi dia melakukan banyak kesilapan dalam kehidupan peribadinya, termasuk meninggalkan anak perempuannya Aida ketika dia masih bayi.

Beberapa dekad kemudian, Aida muncul secara tiba-tiba dan meminta untuk menjadi penjaga Jack di majlis perkahwinannya. Jack dengan berat hati bersetuju untuk bersatu semula dengan keluarga Aida dan Aida. Pertemuan singkat ini membuatkan Jack semakin terlibat dalam hidup Aida, hinggakan dia mahu membeli dan berpindah ke rumah sebelah Aida. Bagaimanapun, tindakan Jack menimbulkan ketakutan dan kekeliruan antara bekas isterinya Sarina dan suaminya Rahmat, yang telah membesarkan Aida sejak ketiadaan Jack.

Semasa Jack cuba memperbaiki hubungannya dengan Aida, dia menangani kesilapan dan penyesalan masa lalu sambil mempelajari erti sebenar keluarga, kasih sayang dan kemaafan. Siri ini mengkaji dinamik institusi keluarga, pertumbuhan peribadi, dan pengampunan. 

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Drama Astro Jack Yusof"

Catat Ulasan