Sinopsis Drama X-Change Astro Originals

Astro akan mempersembahkan  karya "X-Change" terbitan Astro Shaw. Film ini bercerita tentang seorang remaja yang terpaksa terlibat dalam aktivitas kriminal keluarganya. Serial premium “Astro First” akan tayang pada 12 Juli 2024 pukul 12 siang di On Request dan Astro GO Stage, serta di Astro Chief (Channel 110) mulai pukul 9 malam dan  Astro AEC (pukul 21:30).

 di saluran 306). sore


Penceritaan menerusi 10 episod ini adalah hasil ciptaan Lemuel Ong, juga selaku showrunner yang sebelum ini mengetuai Unit Kandungan Malaysia untuk Astro Gempak dalam memenangi filem pendek Malaysia, Kampung Malar. Diarahkan oleh sutradara Norhanisham Muhamad atau lebih dikenali sebagai “Labu”, siri ini menyaksikan kali pertama Labu mengarahkan siri premium. 

Drama X-Change

Episod: 10

Tarikh Tayangan: 12 Julai 2024

Waktu Siaran: Jumaat, 9 malam

Rangkaian: Astro Premier, Astro GO, Sooka

Penulis Skrip: Lemuel Ong

Pengarah: Norhanisham Muhammad (Labu)

Produksi: Astro Shaw / Radius One


Watak Pelakon Drama X-Change

Rosyam Nor sebagai Yakob

Arfie Shah sebagai Khalif

Joey Leong sebagai Lilian

Hariz Hamdan sebagai Qabil

Sadiq M. Jamil sebagai Capik

Steve Yap sebagai Jay

Marisa Yasmin sebagai Mariam

Angeline Tan sebagai Yi Ling

Alvin Wong sebagai Foong

Shweta Sekhon sebagai Divia


Sinopsis Drama X-Change 

Drama X-Change berkisah tentang Khalif yang baru saja lulus sekolah dan ingin mendapatkan beasiswa untuk melanjutkan studi ke luar negeri bersama pacarnya Lillian.

Namun karena ayahnya terlibat kecelakaan, Khalif harus mengambil alih "bisnis" keluarga dan merampok toko emas bersama saudara laki-lakinya Kabir dan Kapic.

Karena tanggung jawabnya terhadap keluarganya, Khalif terseret lebih jauh ke dunia kriminal, dan rahasia terbesar keluarganya akhirnya terungkap.

 



Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Sinopsis Drama X-Change Astro Originals"

Catat Ulasan